sweety follower

Sunday 30 September 2012

deng~amik kau!


assalamualaikum :)
saja nak share lagi 1 benda kat sini
sebelum tu, nak ucap terima kasih kepada sapa2 yang sudi baca belog nii
hehe, ada jugak rupanya yang sudi, ingat tak ada.huhuu XD
ok, sebenarnya nak tanya something~
apa benda yang paling memalukan bagi seorang perempuan?
jawapan?
mesti macam-macam kan, depends on seseorang perempuan tu
tapi bagi aku, benda yang paling memalukan setakat ni
bila ditegur mengenai aurat oleh lelaki
arghhhh!! tak dapat digambarkan tau tak perasaan tu, malunyaaaaaa
rasa tak nak jumpa lagi lelaki tu sampai bila-bila
coz that, cuba sedaya upaya untuk elakkan diri dari jumpa dia
tapi macam mana pun, mesti akan terserempak jugak
malu, ya! serius malu sangat
masuk kali ni dah 3 kali,. arrrrrrr!
tapi apa pun, sebenarnya nak ucapkan terima kasih kat dia tu
terima kasih sebab dalam banyak-banyak lelaki yang aku jumpa selama hidup ni
selain daripada abah dan abang, dialah lelaki first tegur aku pasal benda ni
dan kadang-kadang macam dah kena marah pun ada,  ok scary sebenarnya :(
why thank to you?
sebab, disebabkan teguran-teguran tu, sekarang aku dah lebih berhati-hati


aku dah cuba sedaya upanya menjaga aurat aku
perhatikan diri banyak kali sebelum keluar pergi mana-mana
dan terasa berat sangat dosa kalau dedahkan aurat
dah tu bagi orang lelaki tengok, buat diorang dah berdosa, zina mata tuu,kan?
'yela tu, banyakla terlupa. aku ni yang tertengok, apa-apa pun, aku dapat dosa jugak tau, ye kat sini boleh la cakap macam tu, nanti kat sana. ha, nak jawap apa, nak bagi alasan apa?'
ok, aku memang tak boleh lupa ayat tu sampai bila-bila. seriously takut, terdiam tanpa kata bila kena marah macam tu,. whuuu
sebenarnya nak cakap kat kau... terima kasih.terima kasih banyak-banyak
tapi tak terluah kat depan, sebab maluuu.uhuu


ok done, hehe..
so kepada sahabat-sahabat yang membaca kisah ni
jangan sesekali dedahkan aurat korang kat kaum adam tau


ye. kadang-kadang tu kita tak sedar kan
tapi itu lah, kalu dah kena tegur macam niii
berhati-hatilah, ye. walau pun setakat tak pakai sarung kaki, aurat tuu
walaupun terselak lengan baju sikit je nampak atas pergelangan tangan, aurat tuu
walaupun nampak anak rambut sikit, aurat tuu

ye para sahabat
assalamualaikum :))

No comments:

Post a Comment