sweety follower

Sunday, 22 July 2012

sabar yang manis :')

*entry ni sbnrnya dh tlis ptg tdi kat word. tp x ada line nk post .heee
Assalamualaikum dan ssalam sejahtera
Alhamdulillah syukur
dah msok bulan yang sering ditunggu-tunggu umat islam
‘bulan puasa’
rasa gambira sangat dalam hati
Alhamdulillah jgak, trima ksih ya-allah
dpat jugak penuhi hasrat hati ni
berbuka sama-sama dngan kluarga pada hari pertma puasa
mmg meriah, mmg sronok
tp entah la, mungkin dah trtulis, mungkin dah tkdir
hri kedua puasa pulak, berbuka sorang2 dlam ketapi ni
klas superior malam, koc s7, tmpat 26

bnyi mcm la gmpak sgt, pdahal brbuka sorng2 ja pm
eleh, biasa la tu
hmm. Mmg biasa
tp bgi aq.. tuhan yang satu tu je tahu mcmmna prasaan aq skrg
19 thun aq hdup. Dan ni la kli pertma aq brbuka sorang2
dah tu dlam ketapi yang brgerak ni.dan sejuk. Aq x than sjuk ni
nk bt sadis lagi, mak bekalkan nsik putih dgn ikan temenung goreng. My favorite
mak ckap, nnti kta singgah kdai nasik kndar tu bli lauk yg best skit
dan mmg dah ditetapkan kot, kdai tu tutp plak
sblom ni x prnah pulak tutup kan
ya-allah, sesungguhnya sabar itu adalah manis :’)
Satu stesen ke satu stesen
sorng demi sorng jgk yg trun
destinasi aq ni kl sentral
pkul 10 mlm nnti
anggaran dkat pkul 12 jgk la bru bleh smpai hostel
insya-allah. X kan jdi apa2 pada aq nnti
currently 7.10 pm
smakin hampir wktu brbuka
dlam kpala dah trbyang wjah mak, abah, adik2, kakak dan abg
dh mcm dgar2 je suara mak ngn abah bising kat adik2 sruh tutup tv sbb nnti x dgr azan
mcm trbyang je suara abg yang ckap xmo ttup tv sbb nk tgok doremon smalam
mcm trbyang je kakak ngn adik susun pinggan, cawan, lauk, nsik dgn kueh kat ruang tamu
mcm trbyang je mcm mna adik merengek sbb azan lambat sgt
mcm trbyang je btpa sdpanya brbuka smalam
tp bla byangan tu hlang
rupa2 nya dri ada kat atas ktil dlam ketapi ni
brtman milo, nsik putih dgn ikn goreng
sorang2 !
smntara tgok prmandangan indah mtahari trbenam dgan sayu
dgn hari yang mkn gelap
jgn lah kau tmpahkan air mataku pda bulan pnuh kberkatan ini ya-allah
sesungguhnya sabar itu adalah manis :’)
*currently 12:37
dan aq dah ada atas ktil dlm blik kat hostel
alhamdulillah
nothing happened
alhamdulillah
...
:')

No comments:

Post a Comment