sweety follower

Monday, 29 October 2012

~Assalamualaikum~
kadang-kadang tu
kita rasa diri ni macam disisihkan
tak dipedulikan tanpa sebarang sebab yang kukuh dan logik
kan?.. tipulah kalau tak pernah rasa macam tu
kita rasa macam diri ni tak diperlukan
dan lagi teruk kita rasa diri ni macam
invisible ! tak wujud !
dan bila dah wujudnya keadaan-keadaan macam ni
mulalah nak mempersalahkan orang lain
mempersoalkan kenapa kita dipinggirkan
kenapa dan kenapa dan kenapa?
tak pernah pulak kita pikir
yang sebenarnya 
ada kemungkinan 
yang memang salah kita pun
mungkin kita ada melakukan sesuatu yang amatlah susah
 untuk dimaafkan dan dilupakan
yang bila orang tengok muka kita ja
dah malas nak tegur
hilang mood, kan~
mungkin kita tak sedar apa yang kita buat
apa yang kita cakap
terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata? jawablah sendiri
kata-kata tu kan lagi tajam daripada mata pedang
mungkin selama ni kita terlalu sombong
sampai tak mempedulikan orang lain
jadi, sampai la pulak giliran kita yang rasa 
apa yang orang rasa disebabkan perbuatan kita dulu
manusia ni kan alpa
cepat lupa
nanyuk!. errr
itulah~
konklusinya, jadi manusia ni
kena hidup dalam masyarakat
kena berkawan dengan semua orang
buat baik dengan semua orang
tolong semua orang
hormat semua orang
barulah orang akan kawan dengan kita
baik dengan kita
tolong kita
hormat kita
kan =) 

~assalamualaikum~
:D
 
 

No comments:

Post a Comment