sweety follower

Saturday 13 October 2012

asssalamualaikum
dan sekali lagi, aku tersentak dari lamunan
lamunan yang panjang
sekali lagi perasaan itu datang
perasaan yang hanya singgah sebentar
namun meninggalkan kesan yang dalam sebelum pergi berlalu
aku ingin berubah!
aku mahu berubah!
aku hanya mampu tertawa mangimbau ayat itu yang kuuturkan buat diri sendiri lama masa dahulu
namun, apa yang ku lakukan
tak ada apa
tak ada apa yang berubah
oh diri, oh hati
sedarlah kamu
mohon sedarlah segera
sebelum malaikat maut itu menjelma
selagi roh itu masih satu pinjaman
ya. aku jahil
teramatlah jahil
betapa diri ini terlalu degil untuk bertemuMu
betapa mudahnya
 telinga ini mendengar bisikan-bisikan makhluk yang terlatnat itu
aku tahu
untuk apa lagi aku mengeluh
tak ada gunanya untuk dikesalkan lagi
namun, mengapa air mata ini harus tumpah ketika mengadapmu ya-Allah
alangkah ruginya aku
kesedaran itu telah lama kau hadirkan
tapi mengapa hati ini terlalu keras
kaset memori kehidupan ini tak berhenti berulang-ulang
betapa kau hadiahkan aku petunjuk
kau hadirkan seorang demi seorang
untuk mengingatimu
bersama mereka, terasa diri ini amatlah jahil
aku jahil ya-Allah
terlampau lama aku tidur
aku mati
aku jauh darimu 
aku mohon kau bawaku kembali ke jalanmu
aku mohon agar kesedaran ini
perasaan bersalah ini
perasaan rendah diri ini
perasaan takut ini
tidak hilang
tidak pudar
aku mahu sentiasa mengingatimu
aku mahu sentiasa takutkanmu
kau rahmatilah mereka yang selalu menegurku
yang selalu mengingatiku agar mengingatimu
terima kasih atas takdir ini
sesungguhnya kau telah berikan aku satu lukisan hidup yang indah
yang cukup warnanya
sesungguhnya aku tidak perlukan apa-apa lagi dalam hidup ini
melainkan keredhaan-Mu
hanya itu
=')
wassalam

No comments:

Post a Comment